maandag 2 maart 2015

Update: vakantie voorbij en Rome!



Pfoee wat ging de vakantie snel! Ik had enorm veel dingen op m’n lijstje staan om te doen, maar te tijd was veel te kort.. Lees verder om te weten te komen wat ik heb gedaan en wat ik ga doen :D

Net zoals altijd had ik weer op mijn lijstje staan om te logeren met vriendinnen en veel te shoppen. Maaar, door alle dingen die na de vakantie af moeten zijn (het wordt druk!) heb ik heel veel achter m’n bureautje gezeten. En het is er ook niet van gekomen om te logeren, heel jammer! Gelukkig ben ik wel een dagje naar Duitsland geweest én heb ik vrijdag een paar dingetjes geshopt bij de C&A :)

bron
bron
Deze broek is echt super cute, al zeg ik het zelf haha. Lekker voor de lente! En het shirt past qua kleur perfect bij de broek. Ik was al de hele tijd op zoek naar zo’n ‘flubbel shirt’ (zoals m’n moeder het noemt ^^), en als je ‘m in een broek ‘tuckt’ aan de voorkant staat dat heel leuk.

En verder stond mijn vakantie in het teken van: Rome! Vandaag, maandag, ga ik met school een weekje naar Rome en ik heb er heel veel zin in! Dit wordt de tweede keer vliegen voor mij, dus dat is best spannend haha. Mijn koffertje heb ik lekker ingepakt tot ‘ie propvol zit :) Woensdag zal ik een artikel wijden aan de spulletjes die ik mee neem.

De klas is opgedeeld in tweetallen, waarin we presentaties geven over iets in Rome. Ik ga met mijn maatje iets vertellen over het Piazza Navona, wat het mooiste plein van Rome schijnt te zijn!


Dit is één van de 3 fonteinen op het plein. Op alle fonteinen staan hele mooie beelden die mythologische figuren uitbeelden. En wat ook leuk is aan deze fontein, is dat de waterbak van roze marmer gemaakt is. Op de achtergrond zie je een hele hoge steen, dat is een obelisk die waarschijnlijk ook heel indrukwekkend is. Als het goed is sta ik er morgen heel dichtbij!

Verder gaan we ook ’s avonds stadswandelingen maken en waarschijnlijk is Rome heel mooi met al die lichtjes <3 Zo gaan we onder andere het Colosseum by night bekijken, gaaf! 
  
Wat wel heel jammer is dat de Trevifontein, een hele indrukwekkende, grote fontein in de stijgers staat en dat het water daarom ook stop is gezet. Bij deze fontein was de legende, dat als je 1 muntje in het water gooit je ooit terugkomt in Rome, bij 2 muntjes je lover ontmoet in Rome. Gelukkig kan je ook zonder een muntje terugkomen haha.

Zoals denk ik wel uit dit artikel blijkt heb ik er heel veel zin in! Zijn jullie ook al een keer in Rome geweest?

Lieve groetjes, Lisanne

1 opmerking:

  1. Wat een leuke broek! Wat spannend en leuk dat je naar Rome gaat, ik wens ontzettend veel plezier!! Veel liefs, x

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier!