woensdag 4 maart 2015

Ik ga naar Rome en neem mee...



Jaja, als je m’n vorige post hebt gelezen weet je dat ik nu in Rome ben, spannend! Zonder m’n knaloranje koffer zou ik natuurlijk niets zijn in verweggistan. En zonder de spullies erin natuurlijk ook niet! Vandaar dat ik jullie vertel welke specifieke Lisanne spulletjes ik mee heb genomen :)

Ten eerste: we zitten in een jeugdherberg, het goedkoopste van het goedkoopste zegmaar. Op het moment dat ik het schrijf heb ik nog geen idee hoe het zal zijn, dat horen jullie later! Ik verwacht in ieder geval niet heel veel bijzonders en ik hoop dat de douche en wc een beetje oké zijn!

Omdat de bedden waarschijnlijk niet geweldig zijn heb ik een kussen meegenomen. M’n hoofd op een niet gewassen vlooien ding leggen doe ik liever niet. Sowieso vind ik kussens snel te plat, en twee dunne kussens op elkaar is een lekkere dikke! Oja, en hij vult de lucht in mijn koffer perfect, ideaal dus! Ook neem ik altijd mijn Kika knuffel mee als ik ergens anders ga slapen. Ik heb ‘m ooit eens van mijn opa gekregen en hij is zo lekker zacht. Toch nog een beetje iets vertrouwds. Als laatst kan ik bij het slapen echt niet zonder mijn slaapdoek. Gewoon een simpele zachte witte doek, die ik lekker opgepropt tegen mijn hoofd aan kan leggen. Sinds mijn geboorte slaap ik er al mee en dat doe ik na 16 jaar nog steeds ^^.

Het douchen beschouw ik net als bij het kamperen: een niet frisse vloer waar je liever niet met blote voeten op staat. Daarom dé oplossing: teenslippers! Kunnen nat worden, kan je makkelijk op staan en je voeten maken geen kans op wratten en voetschimmel. Ook neem ik altijd een plastic zak mee als douchetas. En dat was een zegen tijdens mijn reis in Griekenland. Je had namelijk een badkamer met 2 afsluitbare douchehokken en een wc. De badkamer zal kon niet op slot. Als je dus je kleding buiten je douchehok ophing moest je je omkleden terwijl iedereen zo binnen kon lopen! Doe mij dan maar een plastic zak die ik in het hokje kan ophangen.

En ja, zonder money belt zou ik ook niks zijn. Het is een veilig gevoel als je kostbare spullen lekker tegen je lijf aan geplakt zitten (en lekker zweterig in de zomer hihi). Rome schijnt enorm crimineel te zijn wat betreft zakkenrollers, vermomt als zielige verminkte mensjes. Pff, ik word er moe van als ik eraan denk.

Als laatst zijn fijne schoenen ook een dingetje. Bergschoenen zijn zwaar, mijn simpele zomerschoenen hebben geen vering in de zool, mijn gymschoenen zijn niet waterdicht. Uiteindelijk heb ik toch voor het laatste gekozen. Want 4 dagen door een stad sjouwen is best wel killing voor je voeten (lees: de tweede dag zijn ze al dood #Griekenland).

Misschien lijk ik nu een enorme zeur, maar met deze spulletjes red ik me in ieder geval prima! Neem jij ook bijzondere dingen mee als je niet in je eigen bedje slaapt?

Liefs, Lisanne

2 opmerkingen:

  1. Leuk hoor! Geniet maar lekker in Rome.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn ook de meeste dingen die ik mee neem als ik eventjes weg ben. Heel erg leuk om te lezen en heel veel plezier in Rome!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier!