vrijdag 20 februari 2015

Karma is een bitch


Waarschijnlijk heb je wel een keer tegen iemand anders gezegd: karma! Anders gezegd: Ha! Heb jij even pech. Ik had dit natuurlijk ook al zo vaak tegen anderen gezegd, maar niet in serieuze zin. Tot afgelopen week: karma werkt echt en ze is een mega bitch!
Ik zal jullie geruststellen, zo’n enorm drama is het nou ook weer niet. Ik ga nu niet dood ofzo. Maar ik ga voortaan wel meer letten op wat ik zeg en denk. Het volgende was namelijk gebeurd:
Op school moeten we voor kcv (klassiek culturele vorming) een werkstuk maken. Dat werkstuk moeten we ook neerzetten op de ouderavond, de avond waarop we aan onze ouders presenteren wat we allemaal gaan zien in Rome. Nu had ik gezegd dat ik iets later bij de ouderavond zou zijn omdat ik daarvoor ballet heb (en dat echt niet kan missen). De volgende les begon onze docent met mededelingen waaronder deze: er zijn al een aantal leerlingen naar me toegekomen dat ze iets later komen, ja ik kijk jou aan *richt blik op mij*, maar dan krijg je geen punten voor het neerzetten van je werkstuk.
Wat een dikke onzin! Je hebt een groepsgenoot die het prima alleen kan neerzetten, maarja, stel je eens voor dat 2 mensen ietsje later zijn. En ik had me zonder dat ‘ja ik kijk jou aan’ me ook wel aangesproken gevoeld -.-

Aan het begin van dit schooljaar vond ik de docent nog wel leuk. Ik haalde goede cijfers, dus kon ik veel maken, terwijl anderen eruit gestuurd werden. Dus ik gniffelde stiekem al bij de gedachte dat er weer mensen uitgestuurd zouden worden. Maar deze gedachte komt dus keihard bij mezelf terug; het lijkt wel karma. Gelukkig kan ik er wel om lachen :)

Ik heb ook een leuke quote (uit de Read the Bible in one year app, 6 januari) die hier goed bij past! Namelijk de volgende:

To return evil for good is demonic
To return good for good is human
To return good for evil is Jezus

Als je dus goed wilt leven, zoals Jezus, doe dan iets goeds, ook al wordt jou iets slechts aan gedaan! In dit soort situaties probeer ik dan ook positief te reageren en mijn wraakgevoelens aan de kant te zetten. Het voelt voor mezelf ook als een overwinning wanneer het me lukt positief te reageren.

xx Lisanne
 

7 opmerkingen:

  1. Ik weet ook niet wat het is met karma, wel heel leuk om dit zo te leuk alhoewel het niet zo heel erg leuk is natuurlijk. Die quote past er wel echt goed bij! Als je er nog maar om kan lachen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahah, onlangs had ik ervoor gezorgd dat een vriendin van me met een jongen moet dansen voor toneel -waar ze niet zo blij mee was, maar ze kan er nog mee lachen- en ze zei direct, 'Karma pakt je wel terug!' Wel, het is nog altijd niet gebeurd dus stiekem denk ik dat karma van me houdt! (;

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke post. Nouja niet leuk voor jou, maar ik vond het wel leuk om te lezen! Ik had nooit echt goed gesnapr wat karma precies was maar nu weet ik het! Hoe is het gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha achteraf is het wel grappig ^^
      De volgende les was ze vm iets vrolijker, en uiteindelijk was het heel gezellig, gelukkig!

      Verwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier!