maandag 23 februari 2015

Shoptherapie ~ Boekreview #1


bron

Hoi allemaal,

In de vakantie lees ik graag een leuk boek, en aangezien mijn vakantie net begonnen is (sorry mensen, die weer naar school moeten ;)) deel ik vandaag met jullie een review van het boek Shoptherapie,
geschreven door Carmen Reid.

Annie, neem me. Koop me. Alleen jij houdt van me op de manier waarop ik het nodig heb. ~ De Tas


De hoofdpersoon uit het boek is Annie, een goedgeklede vrouw die alles van mode af weet. Ze werkt bij The Store, een groot winkelcomplex waar ze klanten persoonlijk adviseert welke kleding het beste bij ze past. Daarnaast heeft ze ook haar eigen Ebay-website waar ze tweedehands kleding met winst doorverkoopt. Haar gezin bestaat uit 2 kinderen en haar nieuwe vriend Ed. Ed heeft helemaal geen gevoel voor mode en vindt dat je voorzichtig met je geld om moet gaan. Hier schuilt een probleem: Annie heeft al jaren de droom om een eigen bedrijf op te zetten, maar Ed is hier tegen. Uiteindelijk doet Annie toch een grootse investering die ze verbergt voor Ed, wat geen goed doet aan hun relatie…

Er komen hele verschillende klanten langs in The Store, die met veel humor worden beschreven. Het is erg interessant om te lezen wat voor kledingcombinaties Annie voor hen verzint. Daarbij staat er boven elk hoofdstuk een lijstje met kleding en hun kosten, die een belangrijke persoon uit het hoofdstuk aanheeft (dat ontdekte ik pas toen ik over de helft was). Alle redenen die Annie verzint, waarom ze toch écht sommige dingen nodig heeft, zijn met veel humor beschreven.

Ik vind de titel niet heel erg goed passen bij het boek, want er komt geen therapie voor het shoppen in voor. Dat neemt niet weg dat het een heel leuk en grappig boek is om te lezen, zeker als je van fashion houdt!

Vinden jullie het leuk om vaker een boekreview te lezen?

Groetjes, 
Lisanne 

1 opmerking:

Leuk dat je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier!