woensdag 4 februari 2015

My hair tools


Hoihoi! Mijn haar is heeel dun en breekt daardoor snel af. Ook wordt het best snel vet. Vandaag laat ik jullie zien welke spullen ik gebruik voor m’n haar. Enjoy!

Eigenlijk gebruikte ik al mijn hele leven een kam. Een doodgewone simpele plastic kam. Verder gebruikt iedereen om mij heen een borstel, dus ik heb ook een tijdje een borstel geprobeerd. Ik had alleen het gevoel dat die mijn haar juist extra afbrak, geen succes dus... (die borstel heb ik dus ook niet meer) Toen ging ik dus weer over op m'n oude vertrouwde kam. Tot afgelopen kerstvakantie. Ik was met mijn moeder naar Arnhem en we gingen daar even de Body Shop in. En wat zagen we daar: een borstel, helemaal gemaakt van bamboe. En wij thuis zijn allemaal fan van bamboe, onze tuin staat er ook vol mee :) We waren dus gelijk verliefd! Toen hebben we besloten dat ik die voor kerst zou krijgen. Ik gebruik 'm nu een maand en het bevalt me wel. Met een borstel veroorzaak je een stuk minder snel klitten. Maar ik ben er nog niet over uit of 'ie toch niet m'n haar afbreekt. Wel kan ik nu eindelijk een staart maken zonder 'bobbels', jippie! 

Verder heb ik ook favoriete elastiekjes. Omdat mijn haar heel dun is glijden elastiekjes er heel snel uit. Ongeveer een jaar geleden vond ik de perfecte elastiekjes: het zijn dunne elastiekjes, zonder metaal, met een rubber laagje aan de buitenkant. Hierdoor zitten ze niet te strak maar blijven ze wel 'hangen'. Ideaal! Ze zijn in veel kleurtjes verkrijgbaar, en zwart en bruin. De helft van elastiekjes zijn wit gestreept, wat ook heel leuk om je pols staat. Iemand dacht zelfs een keer dat ik een armbandjes om had, terwijl dat gewoon mijn elastiekje was ;)
  

's Avonds bij het douchen doe ik mijn haar in een losse staart met een oude, uitgelubberde elastiek. Vervolgens steek ik het op met een grote klip, zodat mijn haar niet nat wordt.

Voor het haar wassen gebruik ik niet veel bijzondere spullen: op dit moment gebruik ik Zwitsal shampoo haha. Ik gebruik geen conditioner omdat mijn haar daar heel erg vet van wordt.
 
Ik hoop dat je het leuk vond om mijn haar tools te zien!

xx Lisanne     
 



7 opmerkingen:

  1. Die borstel van bamboe lijkt me inderdaad ontzettend fijn. Ze hebben sowieso ontzettend fijne producten bij The Body Shop. Wat slim trouwens dat je je haar opsteekt als je gaat douchen. Dit scheelt weer een hoop werk ;-) Leuk om zo een kijkje te krijgen in jouw tools!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel leuk om te lezen! Ik moet ook maar eens naar de body shop gaan;) Want die borstel lijkt me echt onwijs fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die borstel van bamboe lijkt me erg fijn! Slim van je om je haar op te steken als je gaat douchen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook hetzelfde haar als jou als ik het zo lees; dun, breekt snel af en wordt snel vet. Ik gebruik wel een borstel, maar misschien moet ik het ook eens proberen met een kam! De borstel van Body shop ziet er wel fijn uit :) Ik doe mijn haar nooit in een stiekje omdat het zelfs van stiekjes zonder metaal afbreekt :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend! En dat het zelfs afbreekt van een elastiek :0

      Verwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier!