woensdag 18 februari 2015

Mijn broekenprobleem

Hoi allemaal! Kennen jullie dat ook, dat je een hele lange tijd op zoek bent naar een kledingstuk, omdat je het perfecte kledingstuk steeds nét niet vindt? Dat had ik afgelopen half jaar (misschien was het wel een jaar, Oops) dus. Ik Kon gewoon Geen fijne spijkerbroek vinden. Hij bestond gewoon niet! Tot ik afgelopen zaterdag in de Sting kwam…

Wat het dus was: ik bleek een hele bijzondere wens te hebben. Ik wilde namelijk een broek, met minstens 90% katoen. Nu zal je wel denken, waarom, oh waarom wil ze dat! Tegenwoordig heb je heel veel broeken met van dat synthetische nepspul. Dan zit er veel polyester/polyamide of een andere stof in je broek. Maar op een of andere manier voelen die broeken niet fijn aan m’n benen. Ze zijn wel stretchy, maar juist daardoor drukken ze de hele tijd op je benen. Ze omklemmen je benen helemaal. En ik kan daar dus niet tegen. Als er veel katoen in je broek zit rekt ‘ie wel minder mee, maar dan blijft ‘ie na een tijdje in de uitgerekte stand staan. En dan drukt ‘ie niet tegen je benen! Dat vind ik dus veel plezieriger.

bron
Ik was al allerlei winkels afgegaan. Eerst de H&M, maar daar was de ene broek te kort, en de andere was zo high-waisted dat ‘ie boven m’n navel uitkwam! Van de Pieces wist ik dat ik de broeken niet fijn vind, bij de Mango waren de modellen heel raar en bij de Vero Moda waren geen broeken met veel katoen. Moedeloos liep ik afgelopen zaterdag de Sting in. En tot mijn verbazing bevatte de eerste broek die ik pakte 98% katoen. Wow! En die daarna 97%. Uitgerust met 4 broeken ging ik de paskamer in. Maar de eerste broek, maat 27, kreeg ik niet dicht. En de 28 ervan zat enorm strak. Toen paste ik een andere broek: een maat 26. En die zakte af! De laatste broek was maat 27, en die zat perfect!

Deze broek heeft ook iets speciaals: er zit aan de binnenkant een labeltje met de spreuk:

~ wear me and happiness will try to catch you ~

Hoe leuk is dat! Daar word ik echt zo vrolijk van :) Zo wordt het nog leuker om deze broek te dragen haha.


Hoe zit het bij jullie, zijn jullie ook zo kieskeurig op broeken?

Liefs, Lisanne  

7 opmerkingen:

  1. Oh, super leuk zeg dat stukje tekst in de broek! Ik ken het verschil tussen katoen en polyester niet, ik ga er eens op letten als ik broeken ga kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha misschien is het wel gewoon een dingetje van mij ;)
      Jij in ieder geval succes met broeken vinden!

      Verwijderen
  2. Super dat je 'm eindelijk gevonden hebt! Echt grappig, een quote in je broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap je helemaal! Ik heb van mijzelf uit vrij stevige bovenbenen waardoor het heel lastig is om de perfecte broek te vinden! XO

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heer herkenbaar. Ik kan ook nooit de perfecte broek vinden. Of nahja nooit.... bijna nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke tekst zit er in de broek! Het is altijd een drama om een passende broek te vinden voor mij, tegenwoordig vindt ik mijn zin wel bij Only.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe leuk dat je er een tekstje in vond! Ik ben ook zo'n slechte broekenkiezer, ik haat het!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier!