zondag 11 januari 2015

Een boek vol wijsheden


~ Don't let anyone look down on you because you are young ~


Hoihoi allemaal!

Iedereen komt wel eens wijze spreuken tegen. Ze staan in je agenda, je komt ze tegen op Pinterest of er staat een spreuk in je scheurkalender. Ik vind het altijd erg leuk om die spreuken te lezen en ze ook toe te passen op mijn eigen leven. Op mijn bureau staat dan ook een soort open boekje met ringband, met op elke bladzijde een mooie spreuk.

De Bijbel is ook een boek met heel veel wijsheden erin verstopt. Het is natuurlijk ‘het boek van de Christenen’, maar ook als niet-gelovige kan je er heel veel wijze levenslessen uithalen! Ik ga de komende tijd proberen elke dag een stukje in de Bijbel te lezen. Daarvoor gebruik ik de ‘the Bible in one year’ app. In die app kan je elke dag 3 stukjes uit de Bijbel vinden met daarbij toelichting (in het Engels). Ik ben van plan elke week een post te wijden aan de dingen die ervan geleerd heb, maar ik weet nog niet of ik dat lang volhoud haha.

Misschien denk je nu dat ik helemaal overtuigd ben van het geloof, maar dat is niet zo. Op dit moment ben ik een beetje zoekende. Ik ga je dus vooral niet overtuigen dat je je moet bekeren ofzo, ik wil vooral alle wijsheden die ik tegenkom met jullie delen :)

Een mooie uitspraak die ik vandaag tegenkwam: ‘Don’t let anyone look down on you because you are young, but set an example for the believers in speech, in life, in love, in fait and in purity.’ Dat is toch mooi! Hier wordt dus gezegd dat wij, jongeren, juist een voorbeeld kunnen zijn voor de volwassenen! Ik zou zeggen, hou deze in je achterhoofd ;)

Heb jij al (stukken van) de Bijbel gelezen?

xx Lisanne

4 opmerkingen:

  1. Zelf ben ik niet gelovig, en het spreekt me ook niet aan om de Bijbel te lezen. Maar ik wist niet dat er zoveel wijsheden instonden, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat wel veel over Jezus en als je helemaal niet gelooft snap ik dat het niet fijn leest. Maar manieren om gelukkig en goed met je medemens te leven kan je er veel in vinden en dat is handig :)
      En als ik de leuke dingen die ik lees post, hoef jij het niet meer allemaal te lezen!

      Verwijderen
  2. Ah wat leuk dat je de Bijbel leest! Zelf ben ik christelijk en ik verbaas me elke keer weer over de wijsheden die erin staan. Vooral in het boek Spreuken staan er veel. :)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben christelijk opgevoed (door alleen mijn moeder) en ik zit nu in de 'ik weet het niet fase'. Maar ik merk wel dat ik een enorme boost krijg aan positieve gedachten als ik de leuke dingen in de Bijbel lees :)

      Verwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier!