vrijdag 23 januari 2015

Small piece of wisdom #2


Hoi allemaal,
Met een gerust hart haal ik nu adem, omdat de toetsweek bijna achter de rug is. De toetsen die ik tot nu toe gehad hebben gingen best goed, dus daar kan ik tevreden mee zijn. Vandaag staan alleen nog frans en natuurkunde me te wachten. Ohja, en maandag de horror kcv toets… Een boek van 165 blz. uit mn hoofd leren in één weekend… En mn wallen zijn nu al groter dan m'n ogen haha. 

But I stay positive! Ik probeer ondanks alle stress toch nog vrolijk te blijven en hiervoor zoek ik mijn steun bij een paar leuke quotes. Ik heb een Moodiez agenda, en bij elke week staat een leuke uitspraak (wat ik eigenlijk 3 maanden lang niet door gehad heb). Bij deze week staat: 

Laat niemand tot je komen zonder dat ze gelukkiger vertrekken

Dit vond ik echt een goede uitspraak.

Ook sloot ‘ie aan bij iets wat ik vorige week in de Bijbel heb gelezen, met mijn ‘Read the Bible in one year’ app. Er staat namelijk in het 1e hoofdstuk van Genesis: hij (de mens) was een evenbeeld van God. Nu ik dit zeg denk je waarschijnlijk, goh, dat heb ik al wel eens gehoord. Maar in de kern zegt het iets heel belangrijks, namelijk hoe je om moet gaaan met de mensen om je heen. Want zij allemaal zijn een mens, en daarom zijn zij ook allemaal een evenbeeld van God (volgens de Bijbel dan). En dat betekent dat iedereen bijzonder is en het ook verdient, dat je aardig tegen hem/haar doet. En dit past natuurlijk erg mooi bij de uitspraak in mijn agenda :)   

Niet dat ik niemand irritant vind en altijd aardig ben... 
Toen ik in de brugklas zat had ik een paar vrienden, en een meisje dat niet zo populair was liep achter ons aan. Ik irriteerde me eraan, ook omdat het natuurlijk niet goed voor mijn 'reputatie' was. Volgens mijn vrienden heb ik ook lullige dingen gezegd, maar die heb ik denk ik verdrongen... Nu, 4 jaar later, heb ik best wel spijt. Want hoewel ze niet heel populair is, is ze wel heel aardig, ik kan best met d'r lachen, en wat vrienden kon ze best gebruiken. Ik zie dit nu als een les, dat je moet oppassen met je oordelen en je niet alleen aan jezelf moet denken. Al is dit in praktijk natuurlijk heel moeilijk.

Hopelijk hebben jullie wat aan dit verhaal :)

Liefs, Lisanne
 

2 opmerkingen:

  1. Ik heb zeker wat aan dit verhaal! Op zo'n momenten (in de brugklas) denk je alleen maar aan je reputatie, dat is normaal. Het is pas later dat je beseft dat je fout bezig was.Iedereen heeft weleens zoiets gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goede post! Mensen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden, dat vind ik echt één van de belangrijkste dingen om in je hoofd te houden.
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier!