vrijdag 9 januari 2015

Review: Essence colour adapting powder blush



Ik voel me net gootsteenontstopper.’ Dat schoot me te binnen toen ik gister aan het douchen was. En ja, ik kan uitleggen waarom! Ik probeerde me te wassen maar mijn huid voelde enorm stroef, alsof ik het al gewassen had met zo’n ouderwets stuk zeep (daar worden je handen altijd zo enorm stroef van). Zeep is op scheikundig gebied een base (pH (= zuurgraad) boven de 7). Gootsteenontstopper is een nog veel sterkere base (die je absoluut niet kan aanraken, dan wordt je huid aangetast). Je kan hier misschien wel uit afleiden dat ik iets te lang met scheikunde bezig was geweest...

Bron


Maar ik heb wel iets leuks voor jullie op scheikundig gebied: een blush van Essence! Deze zat bij de Limited Edition deze herfst dus ik niet meer te koop in de winkel, maar toch wilde ik ‘m reviewen. Ik heb hem namelijk in de sale gekocht, voor €1 in plaats van €2,59, katsjing!
Het is de colour adapting powder blush in de kleur Beauti-FALL red (leuke woordgrap hihi). Op het doosje staat: De kleur aanpassende poederblush past zich aan aan de pH-waarde van de huid, om een aangepaste, natuurlijke roze kleur te creëren. Dat klinkt goed! In het doosje is het poeder wit/roze en op de wangen wordt deze na even wachten roze. Er zit een kleine shimmer in voor een mooie glans.
Hoe vind ik deze blush?
Het was natuurlijk even apart, want je ziet niet gelijk de roze kleur op je wangen. Het duurt een paar minuten voor je deze ziet. Het is dus belangrijk ‘m thuis uit te proberen om erachter te komen hoeveel poeder je ervan moet aanbrengen. Uit mijn ervaring de afgelopen dagen, wordt de kleur feller roze als je je inspant, net zoals je wangen natuurlijker wijs al doen. Doe vooral niet teveel op, want na mijn scheikunde toets zag ik in de spiegel dat ik knalroze wangen had, oops..
Ik kon nergens vinden hoe de blush nou precies werkt, maar misschien weet ik wel een verklaring. Je huid heeft namelijk ongeveer een pH van 5,5. Als je je inspant wordt je doorbloeding beter. Je bloed heeft een pH van rond de 7,4. Je pH in je huid wordt bij een inspanning dus hoger. De blush reageert op de hogere pH en wordt feller roze. Maar zeker weten doe ik dit niet, het is mijn eigen idee ;)



Aanrader?
Ik zou hem niet gelijk aanraden, omdat de hoeveelheid lastig te bepalen is. Hij heeft echter wel een hele mooie kleur en glans én blijf ook goed zitten. Ik ben er dus heel erg blij mee!

 xx Lisanne

1 opmerking:

Leuk dat je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier!