vrijdag 30 januari 2015

Turn the negative things into something positive


Toetsweek, toetsen en nog meer toetsen. Zo zag mijn vorige week eruit. Ook veel bloggers moesten eraan geloven in Januari. Misschien ging het niet zoals je had gewild en baal je nu. Vandaar deze 'cheer up' post voor jullie!
Door alle stress werd het voor een paar vriendinnen een beetje teveel. Twee vriendinnen hebben ook even wat water laten stromen, als je snapt wat ik bedoel. Maandag hadden we scheikunde toets en die was behoorlijk moeilijk. Door alle inzicht vragen kregen heel wat mensen een black out en er zijn ook heel wat onvoldoendes gevallen. Dat was dus niet zo’n prettig begin van de toetsweek.
Dinsdag was ook slopend, want mijn gymnasiumklas had 3 blokuren: Latijn/Grieks, wiskunde en Nederlands debat. Latijn en Grieks waren wel te doen, maar wiskunde was best ingewikkeld. Bij een van mijn vriendinnen was scheikunde niet echt goed gegaan en wiskunde lukte ook al niet. Daarna moesten we nog even enthousiast debatteren, waar iedereen lekker zenuwachtig voor was.

Heel wat mensen waren na deze twee dagen volgens mij de moed verloren. Maar dat is niet nodig! Dat ik wil ook tegen iedereen zeggen die dit leest: geef de moed niet op! Want het kan zijn dat dingen even niet lukken, maar als je dan bij de pakken neer gaat zitten gaat het echt niet opeens beter.
Probeer de tegenslagen juist om te draaien tot iets positiefs! Stop meer tijd in hetgene dat je erna doet, zodat dat wel goed lukt. Of bedenk je dat het dan in ieder geval niet slechter kan worden :)

Dat doet me trouwens denken aan een mooi verhaal uit de oudheid: Er was eens een man die een paard kreeg wat totaal onhandelbaar leek. Maar de jongen Alexander zei: ik zou wel weten hoe je met dit paard om moet gaan. Niemand geloofde hem, maar hij probeerde het toch. Hij draaide het paard om en kon toen zonder problemen op het dier rijden. Wat bleek nou: het paard zag zijn eigen schaduw heen en weer bewegen. Door het dier om te draaien was dat opgelost!
Eigenlijk moeten we ook onszelf omdraaien, richting de zon. Richt je dus op de positieve dingen en laat de negatieve dingen achter je (letterlijk en figuurlijk)!  

Hopelijk heb ik jullie hiermee kunnen inspireren,

Heel veel liefs, Lisanne

5 opmerkingen:

  1. Pff, ik moest vandaag debatteren in Nederlands, helemaal niet leuk! Wat een vrolijk en positief artikel! Dat kon ik wel gebruiken vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moest ik ook deze toetsweek, idd lastig! Leuk dat je er wat aan had :)

      Verwijderen
  2. Oh hoe leuk, zo positief, daar vrolijk je echt van op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had twee weken tentamen week. Gelukkig nu lekker even niks doen. Weekend,

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat, ik lees ze met plezier!